Skip to main content
  • top banner gen alpha

Generation Alpha rapport 2025

Lavet i samarbejde med International Ebeltoft Group.

Detailhandlere og brands har brugt det sidste årti på at forstå Generation Z, men nu er det tid til at kigge fremad – Generation Alpha står for døren. Den nyeste rapport fra Ebeltoft Group tilbyder uvurderlig data og indsigt i Gen Alphas indkøbsadfærd og den indflydelse, de har på deres forældres købsbeslutninger.

Baseret på forskning på tværs af 15 lande besvarer vi disse centrale spørgsmål:

  • Hvilke værdier, emner og hobbyer definerer denne nye generation?
  • Hvordan kan detailhandlere og brands tiltrække disse unge forbrugere OG deres forældre?
  • Hvilke detailhandlere og brands appellerer mest til Gen Alpha, og hvad driver deres loyalitet?
  • Hvilke handlinger kan detailhandlere og brands tage for at forberede sig på, at Gen Alpha bliver den førende forbrugergruppe?
Retail Innovations 2025
Gen Alpha Brands

Indsigt fra rapporten

På tværs af alle kontinenter er Nike enten det mest eller næstmest nævnte brand til at repræsentere Gen Alpha. 1 ud af 11 deltagere i den samlede stikprøve valgte Nike som svar på spørgsmålet. Blandt top-3 findes dog også konkurrenten Adidas, som er nummer 1 i Tyskland.

Amazon er blandt top-5 i Nordamerika, men også i Europa og Asien. Placeringen i Asien skyldes deres førsteplads i Indien.

Den nye aktør SHEIN opnår hurtigt popularitet med en global placering i top-10, primært på grund af udbredelse i Europa og Sydafrika.

I Danmark er de fem mest populære brands Nike, Apple, H&M, LEGO og Name It.

Udgivelse

April 2025 – PDF

Medlemmer kan gratis downloade den herunder: 

Pris

DKK 4.995,-

Prisen er ekskl. moms. Bogen sendes som PDF direkte til givet email adresse ved bestilling.

Spørgsmål?

For yderligere oplysninger eller spørgsmål, kontakt Mette Ringstrøm Mærkedahl Lund på mrml@retailinstitute.dk 

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop