Kampen om kurven 2024 giver dig unik indsigt til at sikre fremtidens succes i dagligvaremarkedet
Kampen om Kurven 2024 fra Retail Institute Scandinavia giver dig den strategiske fordel, du har brug for til at optimere investeringer, formulere den rigtige vækststrategi og forberede dig på fremtidens udfordringer i en branche i konstant udvikling.
Rapporten indeholder en omfattende prognose for dagligvarekæderne frem mod 2029 og identificerer de mest transformative trends, der vil præge forbrugernes forventninger og markedets dynamik i de kommende år.
Bliv klædt på til succes i dagligvaremarkedet frem mod 2029
Rapporten er skabt til ledere og beslutningstagere, der vil være et skridt foran i en sektor, hvor AI, teknologisk innovation og komplekse forbrugerkrav sætter dagsordenen. Med Kampen om Kurven 2024 får du de redskaber, der gør dig i stand til at navigere strategisk i en branche præget af forandring.
Prognosen for 2029
- Detaljerede analyser af totalomsætningen og markedsandele inden for fødevarer fordelt på fem sektorer; Foodservice, convenience samt dagligvare-, online-, og specialhandlen.
- Udviklingen og prognose for antallet af dagligvarebutikker i Danmark, samt omsætnings- og markedsandelsprognoser for forskellige butikstyper (hypermarkeder, supermarkeder, nærbutikker og discountbutikker m.fl.).
- Indsigter om kæderne– Viden om omsætning pr. kæde pr. butik og pr. kvadratmeter for 13 dagligvarekæder
- Udviklingen for de 3 største koncerner Coop, Dagrofa, Salling Group, samt Rema1000.
- Unikke data om discountkæder– Historisk og fremtidig udvikling i antal og markedsandele for de fire discountkæder i Danmark.
Fire afgørende forbrugertrends frem mod 2029
- Danskernes forbrugsvillighed– Hvor opstår de nye revenue streams, og hvordan kan de udnyttes?
- Tilbudsjagt og forbrugermønstre– Indblik i danskernes købsadfærd, og hvordan du kan tilpasse dine strategier.
- Fremtidens sundhed– Hvilke muligheder er der for produkter, brands og retailere i sundhedstrenden, der bliver stadig vigtigere for forbrugerne?
- AI’s indtog– Forstå, hvordan AI vil transformere dagligvarehandlen, og hvilke muligheder det skaber for din forretning.
Rapportens dybdegående analyser og indsigter er baseret på en omfattende dansk undersøgelse fra august 2024.
Tag føringen med Kampen om Kurven 2024 og få en værdifuld og langsigtet forståelse af det danske dagligvaremarked – så du kan træffe beslutninger, der sikrer vækst og markedsandele.
Hvem kan bruge rapporten?
Rapporten omfatter dagligvare- og conveniencesektoren samt e-handel med dagligvarer og henvender sig til dig, der har brug for indsigt i branchens udvikling og den nuværende situation, og som vil have nye indsigter på de danske dagligvareforbrugere.
Prognosen er opbygget identisk med sidste års prognose, og som sædvanligt fokuserer vi først og fremmest mest på dagligvaresektorens forventede udvikling, da denne sektor jo er lokomotivet for hele branchen.