Skip to main content
  • Artikel | Bæredygtighed | Forbrugeradfærd

Katrine Memborg
Dato: 03/10/2024

BOOM I BEAUTYBRANCHEN

Vækst drevet af trends og innovation

Skønhedsbranchen har oplevet en markant økonomisk vækst i de seneste år – takket være konstant innovation og forbrugertrends, der bliver ramt ’spot on’. Fremtiden ser endda endnu lysere ud for en industri, der bliver ved med at overraske, nytænke og brede sig.

Lad os slå fast med det samme! Beautybranchen har det godt. Rigtigt godt!

Den globale skønhedsindustri forventes, Ifølge en rapport fra Fortune Business Insights, at vokse til over 580 milliarder US dollars i 2027, som må siges at være en betydelig stigning fra 430 milliarder dollars i 2020. Væksten er drevet af skift i forbrugeradfærd, hvor især luksus, digitalisering og bæredygtighed spiller centrale roller, som branchen er ekstremt dygtige til at fange.

En væsentlig faktor bag branchens succes er digitaliseringen. E-shopping og digitale tjenester, såsom virtuelle makeup-looks og AI-baserede hudscannere, er hurtigt blevet en del af forbrugeroplevelsen. Ifølge Statista forventes onlinesalg af skønhedsprodukter at udgøre næsten halvdelen af det globale marked inden 2025.

L’Oréals CEO, Nicolas Hieronimus, har fremhævet digitaliseringens betydning med ordene: “Fremtiden for skønhed er

Læs hele indholdet...

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop