Skip to main content
  • Prognose 2029 Banner

Prognose 2030

Fremtidens dagligvarehandel – hvem vinder, og hvem taber?

Hvordan udvikler den danske dagligvarehandel sig frem mod 2030?
Hvilke butikstyper og kæder vinder markedsandele – og hvor bør du investere dine ressourcer?

Retail Institute Scandinavias nye rapport, Prognose for dagligvarehandlen 2030, giver dig svaret.
Med over 20 års erfaring og det mest omfattende datagrundlag i branchen analyserer vi markedets retning – og identificerer de største vækstområder og risici i den danske dagligvaresektor.

Få indsigt i markedets udvikling – før dine konkurrenter

Rapporten er dit strategiske værktøj, hvis du vil forstå de vigtigste tendenser i dagligvarehandlen og navigere sikkert i en branche præget af strukturelle forandringer, priskrig og skiftende forbrugeradfærd.

Du får konkret viden om:

  • Hvordan share of stomach ændrer sig på tværs af detail, convenience, foodservice og online
  • Hvor omsætningen i dagligvarebranchen vokser – og hvilke områder der stagnerer
  • Hvilke butikstyper og kæder der vinder og taber markedsandele frem mod 2030
  • Hvordan kædeformater, måltidsløsninger, e-handel og foodservice former fremtidens dagligvarehandel

For dig, der arbejder strategisk i dagligvarebranchen

Rapporten er skræddersyet til dig, der arbejder på kædekontoret eller som leverandør til dagligvarehandlen– som kædeleder, salgs- og indkøbsansvarlig, marketingansvarlig eller direktør i den danske detailhandel.
Du får det strategiske overblik, der styrker dine beslutninger og din markedsposition.

Derfor skal du bestille rapporten

Konkurrencen i dansk dagligvarehandel bliver kun hårdere. Kunderne er mere prisbevidste, salgskanalerne flyder sammen, og nye aktører vinder frem.
Hvis du vil fastholde og udbygge din position, skal dine beslutninger bygge på viden – ikke mavefornemmelser.

Prognose 2030 forside

Det får du med Prognose for dagligvarehandlen 2030

  • 38 sider med data, analyser og dokumenterede facts og tendenser i dagligvarebranchen
  • Over 25 grafer og tabeller med kædeanalyser, markedsandele og butiksudvikling
  • Dybtgående indsigt i 14 danske dagligvarekæder – inkl. omsætning, butiksantal og vækstprognoser
  • Segmenteret analyse på butikstyper: lavpris, supermarkeder, hypermarkeder, nærbutikker, convenience og online
  • Fokus på hele værdikæden – fra måltidskasser og foodservice til lokalbutikker og quick commerce
  • Baseret på officielle data fra Danmarks Statistik og Dansk Butiksregister

Du får ikke bare tal – du får et strategisk beslutningsgrundlag.

Datarapport

Vil du have konkret viden om danskernes indkøbsvaner i den nye virkelighed, så se datarapporten  ’HVAD DRIVER DANSKERNES INDKØB? her

Prognose 2030: Fremtidens dagligvarehandel – hvem vinder og taber ? 

DKK 1.895,- 

Prisen er ekskl. moms
November 2025 – PDF

GRATIS Download

Medlemmer kan gratis downloade den herunder: 

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop