Skip to main content
  • Artikel | Retailkoncept | Retailtur

$Mette Ringstrøm Mærkedahl Lund$

Dato: 12/11/2025

4 koncepter du ikke vil misse fra retailturen i Paris

I september dannede Paris rammen om Retail Institute Scandinavias retailtur, hvor en række danske virksomheder fik mulighed for at opleve, hvordan internationale brands udvikler fremtidens detailhandel. Programmet kombinerede deltagelse i NRF Retail’s Big Show Europe med en guidet tur gennem to af byens mest inspirerende shoppingkvarterer, Champs-Élysées og Le Marais. Turen gav et sjældent indblik i, hvordan globale trends udfolder sig i praksis, og hvordan butiksoplevelser, teknologi og brandfortællinger smelter sammen i nye, kreative formater.

Vigtigheden af den fysiske butikPå Champs-Èlysées udfolder tre meget forskellige brands, Miniso, Lacoste og L’Occitane, en fælles fortælling om, hvordan fremtidens butik ikke blot handler om salg, men om tilstedeværelse og fordybelse. De repræsenterer en ny generation af retail, hvor oplevelse og teknologi smelter sammen, og hvor data, design og kultur tilsammen skaber rum, man har lyst til at opholde sig i.

Miniso er et godt sted at begynde. Den kinesiske kæde er blandt de hurtigst voksende retailere i Europa og har i dag over 6.000 butikker globalt. Men butikken i Paris er mere end endnu et led i ekspansionen, det er et laboratorium for den nye detailhandelsæstetik, hvor teknologi, design og underholdning flyder sammen i ét

Læs hele indholdet...

0
    0
    Se kurv
    Din kurv tomRetur til shop