Skechers satser stort på fysiske butikker
– og det virker: 71 åbninger i et presset marked
Hvordan skaber et amerikansk skomærke eksplosiv vækst i et af Europas mest konkurrenceprægede markeder? Hvordan bygger man 71 butikker – og gør klar til endnu flere – på et tidspunkt, hvor mange taler om butikslukninger, dyre kvadratmeter og svære rekrutteringsforhold?
Rejsen er langt fra tilfældig. Men svaret er heller ikke det, mange retailere forventer.
Vi har talt med Skechers’ Nordic Country Manager Peter Jørgensen, og i denne artikel får du svaret på, hvordan Skechers bevidst har brudt med flere “klassiske normer” i detailhandlen – og hvad andre kæder kan lære af det.
En tro som få andre har turdet stå vedMens mange internationale kæder har droslet ned på fysisk ekspansion, har Skechers gjort det modsatte. Skechers har i dag i alt 71 butikker i Norden, og følge Retail Institute Scandinavias Kæder i Dansk Detailhandel 2025 voksede Skechers’ butiksnet i Danmark fra 23 butikker i 2020 til 29 i 2024 – en stigning på over 26 % på fire år. Ifølge Peter Jørgensen hviler det på
