NRF: Shein lancerer 10.000 produkter – om dagen!
Det tager langt tid at opbygge en stor forretning i retail. Bare ikke, hvis man hedder Shein eller Temu. På ganske få år har de to kinesiske e-handels-platforme for henholdsvis fast fashion og gadgets udviklet en global dominans og i dag, kan man nærmest ikke åbne en internetbrowser uden at blive mødt med en annonce fra en af dem. Shein har siden lanceringen i 2018 sat sig tungt på markedet for fast fashion og ifølge Reuters er den kinesiske e-butik i dag den suverænt største målt på markedsandele. 18 pct. af alt fast fashion kommer i dag fra Shein. Inditex, der står bag Zara er på andenpladsen med 17 pct. mens H&M på tredjepladsen må nøjes med 5 pct. af markedet. Også herhjemme er Shein skudt frem med raketfart. I Dansk Industris årlige E-handelsundersøgelse placerede Shein sig i 2023 for første gang i top 10 blandt danskernes mest benyttede webshops. Faktisk blev det til en top tre kun overgået af Zalando og Matas. Og populariteten ser ud til at vokse. Her