Archive

Georg Jensen relancerer et ikonisk design med en spændende dansk aktør. Det drejer sig om Georg Jensens ’Moonlight Grapes’, der blev skabt i sin tid med inspiration fra Georg Jensens designs fra 1920’erne og sidenhen er blevet et tidsløst brandikon....

Nu bliver det snart lidt nemmere at få fingrene i Glossiers hypede skønhedsprodukter. Skønhedsbrandet er nemlig gået sammen med Sephora i sit første britiske retailpartnerskab, hvilket betyder, at forbrugerne fra d. 15. september vil kunne købe Glossiers produkter i den...

If you can´t beat them, join them. Sådan lyder en af realpolitikkens kendte paroler, og præcis denne logik synes også at være rationalet bag et af de mere overraskende samarbejder i modebranchen. Den kinesiske fast fashion gigant Shein og den...

Skobrandet Skechers, der er kendt for deres behagelige, ventilerede sneakers, kigger sig grundigt om efter nye markeder, og kærligheden er blevet kastet på fodbold. Den amerikanske skoproducent drømmer således om at konkurrere med store eksisterende mærker på markedet, som fx...

Fornyligt blev et såkaldt japandi-samarbejde afsløret. Det drejer sig om et co-lab mellem den japanske alt-muligt-kæde Muji, som holder til i Illum, København, og det danske streetwearbrand BLS Hafnia. De to partnere er gået stille med dørene omkring partnerskabet, men inviterer nu...

Retailgiganten Wallmart har netop indgået et samarbejde med teknologivirksomheden Rubi Laboratories med henblik på at omdanne CO2-udledning fra fabrikker og butikker til cellulose, der efterfølgende kan bruges til at skabe tekstiler, der i sidste ende kan bruges til alt fra...

Coops investeringsafdeling Coop Invest har netop købt sig ind i den danske start-up-virksomhed create2STAY og med en millioninvestering fået ejerskab af 12 pct. af virksomheden. Det skriver Coop i en pressemedelelse. Create2STAY har fokus en af de helt store trends...

Solbærsaft og legetøj. Det er ikke det mest oplagte samarbejde, men alligevel har saftproducenten Ribena og legetøjskæden Hasbro fundet sammen i en sommerkampagne, der skal fejre Ribenas 85. års jubilæum. Samarbejdet består i en konkurrence, hvor kunderne, hvis de køber...

Fra oktober i år kan kunder i Macys-butikkerne i USA igen finde Nike-produkter på hylderne. Det står klart efter, at Nike og Macys har reetableret deres samarbejde, som ellers har været afbrudt siden 2021. Den gang brød Nike med den...

Det canadiske luksuspsortsbrand Lululemon har indgået et samarbejde med det canadiske universitet, Canadian Sport Institute Pacific under navnet Futher. Formålet er at lave forskning på udholdenhedssport generelt, men i særdeleshed udholdenhedssport blandt kvinder  - noget, der i forskningens verden traditionelt er...