Det sker

Retail Institute Scandinavia arrangerer løbende studieture, foredrag, konferencer, trendseminarer, temadage med mere. I årets løb udgiver vi også forskellige faste branchehåndbøger og trendpublikationer.

Herunder kan du følge med i de mest aktuelle tiltag og publikationer. Længere nede på siden kan du læse mere om konferencer.

Retailture

Oplev selv hvad der sker i retail ved at tage med os på retailtur.

Læs mere om retailture

14.01.2018 - 16.01.2018: Retail’s BIG Show - NRF18

Igen i år inviterer Retail Institute Scandinavia til New York i forbindelse med verdens største retail konference NRF – Retail’s BIG Show 2018.

Oplev det nyeste inden for detailhandel på en guidet tur i New York og få viden og inspiration ved den store retailkonference NRF

Lørdag d. 13. januar 2018 inviterer vi på en guidet tour til New Yorks pulserende butiksliv. Her vil du kunne opleve nye, spændende koncepter og se det mest innovative retail New York har at byde på.

D. 14.-16. januar afholdes verdens største retail-event; NRF – Retail’s BIG Show 2018.

Hør indlæg fra verdens førende retailere, der fortæller om morgendagens retail – de udfordringer de står overfor og hvordan de håndterer dem. Hør om de nyeste trends og få indblik i cases fra retailere verden over.

Oplev det store EXPO-område, hvor over 500 førende leverandører inden for retail er samlet. Mulighederne er uendelige på denne retail-legeplads, hvor der kan søges viden og inspiration inden for virtual reality, indretning, digital interaktion, big data, CRM, kassesystemer, omnichannel, customer journey, butiksrobotter, 3D-print og meget mere.

Alt i alt en enestående mulighed for at blive opdateret med alt det nyeste inden for retail.

Det får du:

  • Vi håndterer processen med retailer godkendelse og udstedelse af konferencepas
  • Guidet retail-tur i New York d. 13. Januar 2018
  • 3 fulde dage med indlæg fra verdens førende retailere
  • Indgang til EXPO-området alle dage
  • Middag d. 13. januar
  • Netværk med andre deltagere

Pris:
Medlem af Retail Institute Scandinavia – 11.500* DKK
Ikke medlem – 13.000* DKK
Priserne er ex moms. Flybillet, hotel og øvrig forplejning er ikke inkluderet i prisen.

*NRF differentierer priserne afhængigt af, om man er retailer eller ej. De oplyste priser er prisen for retailere. NRF skal godkende, at man er retailer/detaillist/brand/visual merchandiser/store designer eller educater for at opnå retailpriserne. Retail Institute Scandinavia varetager denne opgave: ved tilmelding betales som retailer, hvorefter Retail Institute Scandinavia  ansøger NRF om at få virksomheden godkendt som retailer. Bliver man ikke godkendt, fakturerer Retail Institute Scandinavia differencen i prisen. Se HER hvilke virksomhedstyper, der af NRF defineres som retailere, hvilket ikke kun er butiksdrivende.

Se mere på nrfbigshow.nrf.com

Vil du vide mere eller har du spørgsmål?
Kontakt Senior Consultant Stine Lomholt / +45 23731583

23.11.2017: Årets dagligvarekonference (tidl. Stockmann Årsmødet)

Årets dagligvarekonference (tidl. Stockmann Årsmødet)

Tema: Innovation og transformation i dagligvarehandlen


Dato:
23. november

Tid: 12.30- 16.30

Sted: Arken, Ishøj

Målgruppe:
Dagligvarekæder og leverandører hertil samt dagligvareproducenterne.
CEO, CMO, Key Account Managers, Sales Directors, Marketing Managers, Innovation Directors.

Pris:

Medlemmer af Retail Institute Scandinavia & Stockmann onlineabonnenter
DKK 1.995,-

Øvrige deltagere
DKK 2495,-

Tilmeld dig og dine kollegaer her:

retail@retail-institute-scandinavia.dk
– Husk at angive navn, mail og titel på alle deltagere ved tilmelding.


BEMÆRK VENLIGST: AFBUDSREGLER
Afbud modtaget senest 14 dage før konferencedagen giver refusion på 60 pct. af konferencegebyret
Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konferencegebyr.
Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person.
04.10.2017: Mød en af verdens førende retaileksperter!

– En unik mulighed for medlemmer af Retail Institute Scandinavia

Bliv inspireret, og hør nyt fra den internationale detailscene, når den førende retailekspert Neil Stern, bestyrelsesformand i det internationale netværk af retaileksperter Ebeltoft Group og senior partner i McMillan Doolittle, afholder et eksklusivt indlæg for Retail Institute Scandinavias medlemmer

onsdag d. 4. oktober 2017, kl. 14.15 – 16.00 hos MBK, Pilestræde 61, 1112 København K 

How to Maintain Relevancy in an Uncertain Future
Hør Neil Stern fortælle om, hvordan forbrugerne hurtigt ændrer sig, og hvilke udfordringer det skaber for detailhandlen. Hør hans bud på, hvordan brands og retailere forbliver relevante nu og i fremtiden, og lær, hvordan man kan navigere i en verden, der er under konstant forandring. Bliv samtidig inspireret af, hvordan virksomheder skaber innovation, nytænkning og udvikler brands, ægte engagement og unikke kundeoplevelser.

Om Neil Stern
Neil Stern har arbejdet med detailhandlen i en menneskealder, og er en af verdens førende retaileksperter. Han er special advisor for bl.a. Samsungs grundlægger, Target og Toys’R’us. Derudover er Neil Stern en fantastisk foredragsholder, der forstår at udfordre og inspirere tilhørerne.

Vil du deltage?
Tilmeld dig hos Cecilie Bahr, cb@retailinstitute.dk

Husk at skrive navn på alle deltagere, samt titel og e-mail.

OBS:
Der er et begrænset antal pladser, og der bookes efter ‘først til mølle‘-princippet.

Arrangementet er kun for medlemmer i Retail Institute Scandinavia og er gratis.

Ved manglende afbud faktureres et udeblivelsesgebyr på 500 kr.

13.09.2017: Retail+ 03/2017 udkommer

Årets tredje udgave af Retail+ udkommer i september

Temaet for årets tredje udgave af Retail+ er ‘Retail Fusion’.

Husk, at I som medlem af Retail Institute Scandinavia automatisk får tilsendt Retail+ som en del af jeres medlemskab.

Ikke medlem? Læs mere om de mange fordele ved vores medlemskab.

09.06.2017: Nyt magasin: CUSTOMER EXPERIENCE

-Få en plads i magasinet

Vi søger løsninger til detailhandlen, der optimerer kundeoplevelsen.

Detailhandlen sætter i stigende grad fokus på kundeoplevelsen som konkurrenceparameter – og med god grund! Den digitale tidsalder har affødt kunder, der forventer personlige, informerende, engagerende og relevante butiksoplevelser, og det har givet den fysiske butik en ny rolle: fokus er flyttet fra produkt og pris til oplevelse og relation.

Kundeoplevelse er tidens helt store buzzword, for uden en relevant og unik oplevelse i butikken, der i høj grad styrker relationen til kunderne og driver loyalitet, tabes kampen om kunderne.

Retailere søger derfor i stigende grad løsninger, der skaber en førsteklasses kundeoplevelse i butikken – og de har brug for dig!

Retail Institute Scandinavia tilbyder eksklusivt vores medlemmer at skabe kontakt til over 1.000 beslutningstagere i detailbranchen. Vi udgiver højkvalitetsmagasinet Customer Experience, hvori vi skriver om dine produkter, og hvordan de positivt bidrager til at øge den gode kundeoplevelse i retailbranchen. Med en artikel i Customer Experience-magasinet får du en enestående markedsføringsplatform i hjertet af dansk detailhandel.

Din virksomhed leverer den gode historie, der promoverer jeres produkt.

Det eneste du skal gøre, er at fortælle os om dine produkter! Retail Institute Scandinavia står for produktionen og som troværdig afsender.

Hvad er Customer Experience?

Customer Experience er et eksklusivt magasin, som er bindeledet mellem de leverandører, der er medlem af Retail Institute Scandinavia og den danske detailbranche. Magasinet er på 44 sider og er skrevet på engelsk.

Hvem er modtager?

Customer Experience-magasinet sendes direkte til over 1.000 navngivne beslutningstagere i 300 danske detailvirksomheder, som er medlemmer af Retail Institute Scandinavia.Derudover vil magasinet være tilgængeligt for alle medlemmer i vores vidensbank.

Hvad får du?

  • Troværdig eksponering til over 1.000 beslutningstagere i detailbranchen
  • En gennemarbejdet artikel med fokus på, hvordan dit produkt bidrager til en bedre Customer Experience, evt. set fra én af dine kunders synspunkt
  • Logo og kontakteksponering
  • Pdf af din færdige artikel til fri afbenyttelse
  • 10 eksemplarer af magasinet (mulighed for tilkøb af flere)

Hvad kræver det?

  • 1 times telefoninterview med en dygtig skribent fra Retail Institute Scandinavia og gerne kontaktskabelse til en referencekunde
  • Pris: 20.000 DKK

Der er nu kun et begrænset antal pladser tilbage i magasinet med udgivelse i maj måned.
Kontakt vores director Dorte Wimmer for at høre mere.

*Det er kun muligt at benytte denne mulighed som medlem af Retail Institute Scandinavia.

Se en teaser på magasinet

Eksperter og topfolk fra branchen inspirerer

Vi arrangerer hvert år flere retailkonferencer med fokus på fremtidens detailhandel, forbrugerne og de trends og tendenser, der rykker lige nu. På konferencerne kan du blive inspireret af retail- og forbrugereksperter samt topfolk fra branchen, der præsenterer unikke indsigter om egen forretning.

Stockmann Årsmøde

Eftermiddagskonference med fokus på trends og tendenser i både den danske og internationale dagligvarehandel.

Trendseminar

Formiddagsseminar eksklusivt og gratis for vores medlemmer med fokus på højaktuelle retail-emner. Der afholdes trendseminar i både Aarhus og København.

Børsen Retailkonference

Børsen afholder i samarbejde med Retail Institute Scandinavia årligt en heldagskonference med fokus på fremtidens detailhandel og networking.

Vil du vide mere?

Stine Lomholt

Senior consultant branding & concept development/FMCG specialist
Mail: sl@retailinstitute.dk
Direkte: +45 23 73 15 83

Dorte Wimmer

Retail- & forbrugerpassionist/director
Mail: dw@retailinstitute.dk
Direkte: +45 40 32 98 10

Vil du være et skridt foran konkurrenterne?
Ønsker du at melde dig ind eller blot høre mere om medlemskabet?