Det sker

Retail Institute Scandinavia arrangerer løbende studieture, foredrag, konferencer, trendseminarer, temadage med mere. I årets løb udgiver vi også forskellige faste branchehåndbøger og trendpublikationer.

Herunder kan du følge med i de mest aktuelle tiltag og publikationer. Længere nede på siden kan du læse mere om konferencer.

Retailture

Oplev selv hvad der sker i retail ved at tage med os på retailtur.

Læs mere om retailture

09.06.2017: Nyt magasin: CUSTOMER EXPERIENCE

-Få en plads i magasinet

Vi søger løsninger til detailhandlen, der optimerer kundeoplevelsen.

Detailhandlen sætter i stigende grad fokus på kundeoplevelsen som konkurrenceparameter – og med god grund! Den digitale tidsalder har affødt kunder, der forventer personlige, informerende, engagerende og relevante butiksoplevelser, og det har givet den fysiske butik en ny rolle: fokus er flyttet fra produkt og pris til oplevelse og relation.

Kundeoplevelse er tidens helt store buzzword, for uden en relevant og unik oplevelse i butikken, der i høj grad styrker relationen til kunderne og driver loyalitet, tabes kampen om kunderne.

Retailere søger derfor i stigende grad løsninger, der skaber en førsteklasses kundeoplevelse i butikken – og de har brug for dig!

Retail Institute Scandinavia tilbyder eksklusivt vores medlemmer at skabe kontakt til over 1.000 beslutningstagere i detailbranchen. Vi udgiver højkvalitetsmagasinet Customer Experience, hvori vi skriver om dine produkter, og hvordan de positivt bidrager til at øge den gode kundeoplevelse i retailbranchen. Med en artikel i Customer Experience-magasinet får du en enestående markedsføringsplatform i hjertet af dansk detailhandel.

Din virksomhed leverer den gode historie, der promoverer jeres produkt.

Det eneste du skal gøre, er at fortælle os om dine produkter! Retail Institute Scandinavia står for produktionen og som troværdig afsender.

Hvad er Customer Experience?

Customer Experience er et eksklusivt magasin, som er bindeledet mellem de leverandører, der er medlem af Retail Institute Scandinavia og den danske detailbranche. Magasinet er på 44 sider og er skrevet på engelsk.

Hvem er modtager?

Customer Experience-magasinet sendes direkte til over 1.000 navngivne beslutningstagere i 300 danske detailvirksomheder, som er medlemmer af Retail Institute Scandinavia.Derudover vil magasinet være tilgængeligt for alle medlemmer i vores vidensbank.

Hvad får du?

  • Troværdig eksponering til over 1.000 beslutningstagere i detailbranchen
  • En gennemarbejdet artikel med fokus på, hvordan dit produkt bidrager til en bedre Customer Experience, evt. set fra én af dine kunders synspunkt
  • Logo og kontakteksponering
  • Pdf af din færdige artikel til fri afbenyttelse
  • 10 eksemplarer af magasinet (mulighed for tilkøb af flere)

Hvad kræver det?

  • 1 times telefoninterview med en dygtig skribent fra Retail Institute Scandinavia og gerne kontaktskabelse til en referencekunde
  • Pris: 20.000 DKK

Der er nu kun et begrænset antal pladser tilbage i magasinet med udgivelse i maj måned.
Kontakt vores director Dorte Wimmer for at høre mere.

*Det er kun muligt at benytte denne mulighed som medlem af Retail Institute Scandinavia.

Se en teaser på magasinet

14.06.2017: Retail+ 02/2027 udkommer

Årets anden udgave af Retail+ udkommer i juni

Temaet for årets anden udgave af Retail+ er ‘Reimagening the Customer Experience’.

Husk, at I som medlem af Retail Institute Scandinavia automatisk får tilsendt Retail+ som en del af jeres medlemskab.

Ikke medlem? Læs mere om de mange fordele ved vores medlemskab.

13.09.2017 - 14.09.2017: London retailtur

London retailtur

Vi har sørget for et program, hvor retail og innovation er i højsæde ved at udpege vores bud på Londons mest spændende retail, og vi garanterer dig for, at der kommer masser af inspiration og viden med hjem i bagagen.

Pris:
Medlem: kr. 4.000,- ex. moms
Ikke medlem: kr. 6.000,- ex. moms
Prisen er ekskl. transport til og fra London, hotel samt øvrig forplejning.

OBS:
Der er begrænset antal pladser, og der bookes efter ‘først til mølle’-princippet.

Vil du med?
Kontakt: Senior Consultant, Stine Lomholt: sl@retailinstitute.dk / +45 2373 1583

04.10.2017: Mød en af verdens førende retaileksperter!

– En unik mulighed for medlemmer af Retail Institute Scandinavia

Bliv inspireret, og hør nyt fra den internationale detailscene, når den førende retailekspert Neil Stern, bestyrelsesformand i det internationale netværk af retaileksperter Ebeltoft Group og senior partner i McMillan Doolittle, afholder et eksklusivt indlæg for Retail Institute Scandinavias medlemmer

onsdag d. 4. oktober 2017, kl. 14.30 – 16.00 i København (mere info følger)

How to Maintain Relevancy in an Uncertain Future
Hør Neil Stern fortælle om, hvordan forbrugerne hurtigt ændrer sig, og hvilke udfordringer det skaber for detailhandlen. Hør hans bud på, hvordan brands og retailere forbliver relevante nu og i fremtiden, og lær, hvordan man kan navigere i en verden, der er under konstant forandring. Bliv samtidig inspireret af, hvordan virksomheder skaber innovation, nytænkning og udvikler brands, ægte engagement og unikke kundeoplevelser.

Om Neil Stern
Neil Stern har arbejdet med detailhandlen i en menneskealder, og er en af verdens førende retaileksperter. Han er special advisor for bl.a. Samsungs grundlægger, Target og Toys’R’us. Derudover er Neil Stern en fantastisk foredragsholder, der forstår at udfordre og inspirere tilhørerne.

Vil du deltage?
Tilmeld dig hos Cecilie Bahr, cb@retailinstitute.dk

Husk at skrive navn på alle deltagere, samt titel og e-mail.

OBS:
Der er et begrænset antal pladser, og der bookes efter ‘først til mølle‘-princippet.

Arrangementet er kun for medlemmer i Retail Institute Scandinavia og er gratis.

Ved manglende afbud faktureres et udeblivelsesgebyr på 500 kr.

14.01.2018 - 16.01.2018: Retail’s BIG Show - NRF18

Save the date!

Se mere på nrfbigshow.nrf.com

Eksperter og topfolk fra branchen inspirerer

Vi arrangerer hvert år flere retailkonferencer med fokus på fremtidens detailhandel, forbrugerne og de trends og tendenser, der rykker lige nu. På konferencerne kan du blive inspireret af retail- og forbrugereksperter samt topfolk fra branchen, der præsenterer unikke indsigter om egen forretning.

Stockmann Årsmøde

Eftermiddagskonference med fokus på trends og tendenser i både den danske og internationale dagligvarehandel.

Trendseminar

Formiddagsseminar eksklusivt og gratis for vores medlemmer med fokus på højaktuelle retail-emner. Der afholdes trendseminar i både Aarhus og København.

Børsen Retailkonference

Børsen afholder i samarbejde med Retail Institute Scandinavia årligt en heldagskonference med fokus på fremtidens detailhandel og networking.

Vil du vide mere?

Stine Lomholt

Senior consultant branding & concept development/FMCG specialist
Mail: sl@retailinstitute.dk
Direkte: +45 23 73 15 83

Dorte Wimmer

Retail- & forbrugerpassionist/director
Mail: dw@retailinstitute.dk
Direkte: +45 40 32 98 10

Vil du være et skridt foran konkurrenterne?
Ønsker du at melde dig ind eller blot høre mere om medlemskabet?