FMCG FAST FORWARD KONFERENCE
november 7 kl. 08:30 – kl. 15:30
Sæt kryds i kalenderen, når årets FMCG konference løber af stablen den 7. november 2024 i København.
Vi glæder os til at dykke helt ned i dagligvarehandels- og conveniencesektorens hverdag og fremtid. Det bliver en dag, hvor du vil gå herfra med viden, indsigt og masser af inspiration fra de allerbedste i branchen.
Dagligvarehandlens vindere og tabere
Vi stiller igen i år skarpt på, hvordan kæderne klarer sig i branchen, og hvad der skal til, for at gøre sig endnu mere bemærket i en benhård detailverden.
Vores direktør, Dorte Wimmer, vil svare på de spørgsmål, de fleste af os ligger inde med: Hvem, hvad, hvordan, hvornår og hvorfor?
Altså, hvem vinder i dagligvaremarkedet i øjeblikket, hvor bør fokus ligge, hvad skal der til for at stå stærkt, og hvordan udvikler de enkelte kæder sig i forhold til omsætning og antal butikker de næste 5 år.
…Og meget, meget mere
Glæd dig til en dag fuld af indsigt og inspiration
Du får naturligvis også mulighed for at høre fra spændende og inspirerende retailere og brands, som vil give os indsigt i, hvordan de håndterer de muligheder og trusler, markedet byder på.
Du kan blandt andet glæde dig til at få:
- Indsigt i de nyeste forbruger-trends og tendenser
- Konkrete råd til, hvordan du kommer foran i feltet
- Inspiration og indsigt fra de førende dagligvareaktører og brands
- Indlæg fra de bedste i branchen
Konferencen er for alle med interesse for udviklingen indenfor dagligvare- og convience branchen.
Prognosen – 5 år frem i tiden
Prognose 2029 er vores bud på, hvordan de enkelte butikstyper, koncerner og kæder vil udvikle sig i forhold til omsætning og antal butikker de næste 5 år. “Prognosen 2029 – Kampen om kurven” udkommer i år som pdf og vil være tilgængelig for medlemmer i medlemsområdet efter konferencen, men præsenteres for alle til konferencen.
FÅ INDSIGT OG INSPIRATION FRA:
Christopher Harvey
Change Manager
Hvordan tilpasser Tesco sig morgendagen?
Tesco er den største dagligvareforhandler i Storbritannien og den tredjestørste retailer i verden målt på bruttoomsætning. Hvordan kan Tesco blive ved med at vinde i detailhandlen? Svaret kan være, at Tesco er ekstremt dygtige til at tilpasse sig og se nye muligheder i stedet for barrierer.
Vi vil få en introduktion til videnskaben bag ‘The art of Change Management’ fra Christopher Harvey, som er Change Manager hos UK’s største forhandler. Han kommer ind på de overvejelser, man skal have med, når man driver forandring i stor skala i enhver organisation. Hvor og hvordan starter man sine planlagte ændringer i organisationen, og hvad er succes egentlig for en størrelse?
Vi har alle en rolle at spille i at få forandring til at ske, så kom forberedt på at være involveret!
Anders Hagh
CEO
Salling Group: En del af kundernes hverdag i en omskiftelig verden
Anders Hagh blev topchef hos Salling Group i sommeren 2023 og satte sig i stolen som CEO for 60.000 kollegaer på tværs af 1700 butikker i en virksomhed med 12.000.000 kunder om ugen. Forretningen er helt tæt på kundernes hverdag i Danmark, Tyskland og Polen, men befinder sig også i en særdeles konkurrencepræget branche i konstant udvikling.
Vi ser frem til at høre Anders Hagh fortælle om balancen mellem kortsigtet drift, og det langsigtet strategiske perspektiv for virksomhedens position i et turbulent marked.
Jacob J. Motzfeldt
Co-founder & CEO
True Co: Snackinnovation med et bæredygtigt og plantebaseret mindset
True Co er en dansk startup, der blev grundlagt i 2017, og de producerer bæredygtigt og plastikfrit tyggegummi under mærket True Gum. I modsætning til konventionelt tyggegummi, som ofte indeholder syntetiske materialer som plastik, anvender True Gum naturlige ingredienser som chicle, en bæredygtig gummibase udvundet fra træer. Senest har True Co. udvidet deres fabrik og sortiment med plantebaserede pastiller True Mints og sliksmagsdragerede dadler True Dates.
På vores FMCG-konference vil True Co dele deres erfaringer med, hvordan bæredygtige og mere naturlige innovationer driver forandringer i forbrugermarkedet, og hvorfor det er kernen i deres forretningsmodel. Sørg for at deltage og blive inspireret af deres rejse mod en grønnere fremtid!
Richo Boss
Kædedirektør
MENY om fremtidens detailmarked: Innovation, danske madskatte og medarbejdernes nøglerolle
Richo Boss, kædedirektør for MENY gennem de sidste 4 år, tage os med på en spændende rejse ind i fremtiden for supermarkedskæden. Han vil dykke ned i, hvordan MENY planlægger at vinde frem i en tid, hvor discountmarkedet vokser, og forbrugerne har et stadig større fokus på pris.
Richo vil også give os indblik i MENYs arbejde med danske madskatte og innovation – hvorfor netop dette fokus er afgørende for kæden, og hvilke resultater de allerede har set, samt deres fremtidige mål.
Endelig vil Richo tale om medarbejdernes rolle i den fremtidige udvikling. Hvordan sikrer MENY, at deres ansatte er nøgleaktører i at levere den bedste kundeoplevelse i et marked, der konstant ændrer sig? Glæd dig til at høre Richo Boss dele sin viden om MENYs strategi og vision!
Dorte Wimmer
Direktør
En prognose: Fremtidens vinderkæder i dansk dagligvarehandel
Hvem vinder, og hvem taber i fremtidens dagligvarehandel? Få et eksklusivt kig ind i krystalkuglen, når Retail Institute Scandinavia præsenterer prognosen for de kommende fem år.
I dette indlæg får du uvurderlig indsigt i, hvordan dagligvarekæderne vil klare sig, og hvem der vinder og taber. Bliv klogere på, hvilke spillere der står stærkest, og hvilke der risikerer at falde bagud – en præsentation, du ikke må gå glip af, hvis du vil sikre din forretnings fremtid!
Vi stiller knivskarpt på de trends, dagligvarehandlen skal kende
Hør om de fire afgørende trends, som vil forme fremtiden for dagligvarehandlen. Vil du vinde i en branche, hvor kundernes behov konstant ændrer sig? Så er disse vigtige at have kendskab til for at tilpasse din forretning.
Nøglen til succes ligger i at forstå, hvad der driver forbrugerne – og her får du de konkrete tendenser, som kan give din forretning en konkurrencefordel
Årets bedste!
Vi glæder os til at hædre og fejre de bedste i branchen indenfor kategorierne:
Årets Medarbejderpris
Årets Lokalpris
Årets Bæredygtighedspris
Årets Butikskæde
Årets Techinnovation
Årets Produktinnovation
Årets Butiksoplevelse
Vær med på dagen, når vi retter spotlightet mod dem der klarer det bedst i branchen. Vi glæder os til at løfte sløret for kundernes hædre af dagligvare- og conviencebranchen.
DET SIGER DELTAGERNE OM VORES KONFERENCER
-
En utrolig spændende og berigende dag på alle måder
– Dorthe Rosenkrans, IKEA -
90% af vores deltagere vil deltage igen
-
“Tak for en rigtig fin konference, det var en fornøjelse at deltage”
-
“Fantastisk dag”
-
“Spændende indsigt i fremtiden”
-
“I gør det godt!”
-
“Godt med tid til at netværke”
-
“Super fedt sat sammen, hvor nogle af talerne havde holdninger i hver deres retning ”
-
“Det var vel nok en vellykket konference!”
-
91% vil anbefale konferencen til andre
FMCG FAST FORWARD KONFERENCE
november 7 kl. 08:30 – kl. 15:30
Center for Ledelse
Folke Bernadottes Allé 45
2100 København
Normal priser
3.995,- for medlemmer
4.995,- for øvrige
BEMÆRK:
Afbud modtaget senest 14 dage før konference dagen giver refusion på 60 pct. af konference gebyret. Afbud mellem 13 og 8 dage før giver refusion på 40 pct. af indbetalt konference gebyr.
Afbud senere end 7 dage før giver ikke refundering, men pladsen kan altid benyttes af en anden person.