Retailblog

Gennem storytelling og 360 graders sanselighed har Dorte Wimmer fået en helt unik og mindeværdig oplevelse, der sent vil gå i glemmebogen. Det glæder os, når brands ikke går på kompromis i skabelsen af unikke kundeoplevelser, og en sommeraften hos...

Oplevelser, der sætter alle sanser i spil er essentielle i fysisk retail og retfærdiggør et butiksbesøg. Spotify er måske enkelt, nemt og convenient, og musikken kan være med dig i ørerne overalt, hvor du befinder dig - men musikstreamingtjenesten vil...

Retail gennemgår lige nu større forandringer end nogensinde før. Aktører som Amazon og Alibaba har sat nye standarder for kundeoplevelsen og for altid forandret forbrugernes forventninger til, hvad de og resten af retailbranchen skal kunne....

Amazon er den hurtigst voksende virksomhed nogensinde og samtidig den virksomhed, der hurtigst har opnået en omsætning på 100 mia. dollars i verden. Væksten drives især af Prime-medlemskabet, der giver fri fragt på alle indkøb, og giganten er således den...

I gennem den seneste tid har en interessant forestilling udspillet sig indenfor personlig pleje-kategorien. På mange måder sker der en fragmentering i markedet, der ligner elektronikbranchen, med mange relativt nye spillere, der positionerer sig skarpt i forhold til gamle spillere....

I sidste uge var Retail Institute Scandinavia sammen med en række brands, leverandører og retailere på retailtur til London for at udforske, opleve og blive inspireret af de bedste butikskoncepter, byen har at byde på. Turen bød både på små...

H&M-koncernen slog for nylig dørene op til deres nye konceptbutik ARKET på Købmagergade i København, og Retail Institute Scandinavia tog selvfølgelig en tur til den nordisk-inspirerede livstilsbutik, der også byder på en af detailbranchens for tiden hotteste trends, nemlig et...

Principperne bag convenience-begrebet fylder mere og mere i dansk detailhandel generelt, og med god grund. Forbrugerne er nemlig nu mere end nogensinde før villige til at tilkøbe sig tid, og det betyder, at der er en høj og stadigt stigende...

I Food Serviceguide 2017 præsenterer vi dig bl.a. for fire overordnede trends samt tilhørende subtrends og best practice-cases, der bevæger sig længere og længere ind i detailhandlen såvel som foodservice-sektoren. Du får her et kort uddrag af vores seneste trendunivers,...

Flere og flere danske forbrugere handler dagligvarer på nettet, men vi er stadig langt fra et seriøst gennembrud. Retail Institute Scandinavia´s forbrugerundersøgelse fra januar 2017 viser, at hver femte dansker har prøvet at handle dagligvarer på nettet inden for de sidste...