Retailblog

Generation Y har de seneste år stjålet rampelyset i detailhandlen, men der er god grund til at rette fokusset mod en yngre forbrugergruppe, Generation Z. Generationen, der bl.a. også går under navnet ”true digital natives”, er født fra år 2001...

Retail- og forbrugerekspert samt director i Retail Institute Scandinavia Dorte Wimmer befinder sig lige nu i New York i forbindelse med den store retailkonference NRF Retail’s Big Show. I samme forbindelse besøger hun naturligvis de mest innovative retailkoncepter, herunder Amazons...

Ulven kommer… Man kan elske at hade Amazon; man kan være skræmt af giganten; og man kan vælge at forsøge at ignorere den. Men faktum er, at Amazon for altid vil ændre det game, vi alle elsker: Retail. I stedet...

Efter et besøg i en nyåbnet Matas Natur er der ingen tvivl om, at det er en ambitiøs higen efter det naturlige, som bærer Matas nye koncept. Farverne er naturlige, og det samme er materialevalget, og de to elementer former...

NRF Retail’s Big Show er tilbage, og Retail Institute Scandinavia tager som sædvanlig afsted på årets største retail-begivenhed. Retail er naturligvis fællesnævneren, og her er der rig mulighed for at blive klogere på branchen og forbrugerne samt at blive inspireret...

Flere og flere forbrugere spiser ude, og det betyder, at mens dagligvaremarkedet stagnerer, stiger restauranternes omsætning. I dette års udgivelse af Retail Institute Scandinavias Food Serviceguide giver vi dig traditionen tro et trendbrief med fokus på fire vigtigste trends inden...

Efter nogle hårde år begynder det nu at lysne for conveniencesektoren. I Kioskhåndbogen 2018 får du Retail Institute Scandinavias trendbrief med vores bud på de drivere, der fremadrettet vil drive væksten i conveniencesektoren som et supplement til de nøgletal og...

Ta’ med os på retailtur til Barcelona fra d. 19. – 20. september, og oplev den pulserende by med alt, hvad den har af byde på af fantastisk retail. Turen vil byde på besøg hos den catalanske hovedstads bedste og...